Calvin Klein lanceert nieuwe campagne CK One

AMSTERDAM - Calvin Klein wil de gevestigde geur CK One opnieuw onder de aandacht brengen door middel van een tv-commercial.

Deze wordt op 20 januari gelanceerd, de dag dat Barack Obama geïnaugureerd zal worden.

“De CK One ‘We are one’ campagne is geïnspireerd op het samenkomen van een groep mensen in de sfeer van eenheid,” aldus Catherine Walsh, senior directeur van Coty Prestige.

Het is dan ook niet toevallig dat de campagne verschijnt op de dag dat Obama geïnaugureerd wordt. “De boodschap van de campagne en de verkiezing van de president hebben natuurlijk synergie. Het is het ideale moment om de campagne te lanceren," aldus Walsh.

Stem

"De campagne," vervolgt ze. "En de soundtrack die daarbij hoort, geven stem aan een optimistische nieuwe generatie, die zich heeft laten horen tijdens de verkiezingen."

Het middelpunt van de commercial is een liedje van de Britse musicus Jamie Burke, die ook in de geprinte- en televisiecommercial van deze campagne verschijnt. Om de campagne meer persoonlijkheid te geven, zal het liedje gratis te downloaden zijn via iTunes en Ckone.com.

Limited edition

De geprinte campagne zal vanaf februari in de bladen te zien zijn. Ook is de campagne online te zien vanaf het einde van deze maand. De campagne is gefotografeerd door Steven Meisel.

Daarnaast zal er een limited edition van CK One komen. Het flesje, met daarop de boodschap ‘We are one’ in verschillende talen, is verpakt in een MP3-speaker en zal vijftig dollar gaan kosten. Bovendien komt er een bodyspray, als lichtere versie van de CK One eau de toilette. 

1995

De CK One-campagne uit 1995, met een nog erg jonge Kate Moss.

Tip de redactie