Mascara blijft favoriet tijdens kredietcrisis

AMSTERDAM - Terwijl de verkoop van cosmetica het afgelopen jaar terugliep, steeg de verkoop van mascara juist met 4%. Dit zegt Amerikaans marketing onderzoeksbedrijf NPD Group.

Een van de redenen dat de verkoop van mascara’s een stijgende lijn toonde, is de opkomst van nieuwe technieken, zoals de mascara’s met een vibrerend borsteltje van Lancôme en Estée Lauder.

De mascara van Lancôme was zelfs zo poulair, dat er een wachtlijst aan te pas moest komen. Volgens het merk zijn er op de dag van de release 25.000 mascara’s verkocht.

"We zien zeker dat mensen selectiever zijn in de aankopen die ze doen, en meer geïnteresseerd zijn in nieuwe technologieënmascara  en innovaties," aldus Karen Grant van NPD.

Populair

Mascara is het meest gebruikte make-up product. Ongeveer de helft van de vrouwen gebruikt elke dag mascara. Ook wordt de mascara regelmatig verwisseld voor een nieuwe, om het risico op bijvoorbeeld ooginfecties te vermijden, wat een verklaring kan zijn voor de stijgende lijn in de verkoop.
 

Tip de redactie