Tweede vrouwenparfum voor Gucci

AMSTERDAM - Gucci lanceert in 2009 haar tweede vrouwenparfum; Flora. De verwachtingen rondom de nieuwe geur zijn hoog gespannen; bronnen melden dat het potentieel van dit nieuwe parfum wel eens tot een verkoop van $220 miljoen zou kunnen leiden in het eerste jaar.

Flora is de opvolgster van Gucci by Gucci, het eerste vrouwenparfum van het modehuis, dat in 2003 werd uitgebracht. Flora is bedoeld voor een iets jongere doelgroep.

Gucci's tweede parfum is geïnspireerd op de Flora-print van het modehuis. De print, die in 1966 voor het eerst verscheen op een sjaal voor prinses Grace, is inmiddels verschenen op vele Gucci tassen en accessoires.

Frisheid

Gucci's creatief directeur Frida Giannini zegt hierover: "Ik was verliefd op het idee van een bloemengeur en het geven van de naam Flora. Ik wilde Flora een nieuwe frisheid geven dus ik besloot hetzelfde bloemenpatroon te gebruiken maar zonder alle 25 kleuren, alleen zwart en wit, grafischer en meer passend bij het project."

De zwart-witte print is gebruikt voor Flora's verpakking, maar Giannini gebruikte het ook op de zijden jurk die - in een Gucci advertentiecampagne - gedragen wordt door het Australische model Abbey Lee.

Bloemen

Het nieuwe parfum Flora geurt naar citrus, peony, rozen en de Chinese bloem osmanthus. De basis van de nieuwe geur wordt gevormd door sandelhout en Patchouli.

Tip de redactie