Google start Privacy Tour in Leiden

Voor het Gemeentehuis van Leiden startte woensdag de 'Privacy Tour', een campagne die gebruikers bewust moet maken van de mogelijkheden die er zijn op het gebied van privacy. Google directeur Pim van der Feltz was aanwezig om het geheel feestelijk in te luiden. Ook benadrukte hij het belang van privacy.

Geïnteresseerden konden een 'privacy check' laten doen bij de caravan die Google speciaal voor de gelegenheid op het Stadhuisplein had gestald. In twee minuten konden gebruikers nalopen wat hij of zij juist wel of niet met de buitenwereld willen delen. Pim van der Feltz benadrukt dat iedereen dit eenvoudig zelf kan doen door te zoeken op 'Google privacy check'.

Nederlanders zijn erg met privacy bezig. Nederlanders staan tweede van de wereld op het gebied van zoekopdrachten met betrekking tot privacy. "Iedereen heeft wel iets dat anderen niet hoeven te weten", beaamt ook Rachid Finge, oud-Leidenaar en communicatiemanager van Google Nederland.

Leiden is de eerste in een reeks van ongeveer twintig steden die Google zal bezoeken. Per stad zullen er er 'Googlers' aanwezig zijn die op de een of andere manier een binding met de stad hebben.

Tip de redactie