Studentencomplex ontruimd na brand door peuk in bed

Een studentencomplex op de Middelstegracht in Leiden is ontruimd nadat op een van de kamers brand was uitgebroken.

De brand ontstond door een sigaret die op een dekbed was gevallen. De bewoner bluste het dekbed zelf en legde het in de badkamer.

Even later bleek dat het dekbed toch weer was gaan branden. Dat ging gepaard met een flinke rookontwikkeling. De brandweer heeft het vuur verder geblust en het dekbed naar buiten gehaald.

Tip de redactie