Mix van retail, kunst en cultuur in voormalig V&D pand

Centrummanagement Leiden en het Cultuurfonds Leiden hopen op 1 juli het pop-up warenhuis in het voormalige V&D pand te openen. 

"Het is de bedoeling dat we tijdens de maanden juli en augustus in het oude pand van de V&D een mix van retail, kunst en cultuur plaatsen", vertelt Hans Genotte, V&D bedrijfsleider van het filiaal in Leiden tot het faillissement.



Chris de Waard ging in gesprek met Hans Genotte, voormalig bedrijfsleider V&D en vestigingsadviseur binnenstad Leiden bij Centrummanagement Leiden.

Om het pop-up warenhuis tot een succes te maken zijn Centrummanagement en het Cultuurfonds op zoek naar retailers, muzikanten en kunstenaars. Retailers en culturele initiatiefnemers kunnen zich tot en met zondag 19 juni aanmelden om een plek te huren in het warenhuis. De minimale afname is tien vierkante meter.

Voorwaarde is dat de ruimte tijdens de openingstijden altijd bemand is in de hele periode juli en augustus. Die openingstijden zijn maandag tot en met zaterdag van 10.00 uur tot 18.00 uur en op zondagen van 12.00 uur tot 17.00 uur. Meer informatie over het pop-up warenhuis is te vinden op de website van Centrummanagement Leiden.

Sinds de sluiting van de V&D merken veel ondernemers dat er een duidelijke daling in de winst is geweest. "De doorstroom in het centrum is een van de redenen dat we het pop-up warenhuis zijn gestart," vertelt Genotte.

Tip de redactie