Dit is TV doet weinig met klachten over kapotte tv-kastjes

De afgelopen tijd regende het klachten over DIT is TV, een bedrijf dat kastjes verkoopt die aangesloten kunnen worden op de televisie en waarop alle denkbare series en films te streamen zijn. Het bedrijf heeft beloofd problemen met klanten op te lossen nadat het een dagvaarding van de Consumentenbond ontving.   

Eerdere beloftes van het bedrijf werden echter niet waargemaakt. Daarom roept de Consumentenbond gedupeerden op te melden of hun problemen daadwerkelijk door Ditistv.nl zijn opgelost.

Alleen al in juni 2016 ontving de Consumentenbond honderden klachten over het bedrijf, omdat klanten hun al betaalde bestelling niet ontvingen of geen geld terugkregen als de geleverde mediaspeler niet bleek te werken.

De Consumentenbond legde de klachten voor aan DIT is TV en het bedrijf zegde toe de problemen op te zullen lossen. Ook beloofde de webwinkel om de klachten op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond, binnen 2 weken af te handelen, maar dat gebeurde amper.

Dagvaarding

In augustus schoof de Consumentenbond bij Kassa aan om over de problemen te spreken. In het programma beloofde DIT is TV wederom beterschap. De beloften werden echter niet ingelost, waarop de Consumentenbond een dagvaarding stuurde naar DIT is TV.

DIT is TV geeft nu aan alle klachten te hebben opgelost. De Consumentenbond wil dat graag verifiëren bij de gedupeerde klanten van het bedrijf. Als blijkt dat DIT is TV toch nog te veel klachten niet op de juiste wijze heeft afgehandeld, start de Consumentenbond alsnog een rechtszaak tegen dit bedrijf.

Oproep: ben jij ook gedupeerd?

De Consumentenbond wil graag van consumenten horen of verdere actie nodig is. Heeft DIT is TV jouw klacht inmiddels opgelost? Of wacht je nog steeds op een oplossing? Meld dit dan op klachtenkompas.nl of op de website.

Tip de redactie