'Omzet muziekstreamingdiensten stijgt komende jaren hard'

Muziekstreamingdiensten zien hun omzet tot 2021 jaarlijks met 20 procent stijgen.

Dat verwacht accountants- en consultantskantoor PwC. Spotify is volgens de onderzoekers een voorbeeld van een bedrijf dat flinke groei laat zien. De dienst maakt gebruik van slimme technologie om klanten suggesties voor liedjes te doen. met die klantvriendelijke aanpak slaagt het bedrijf er in het verschil te maken.

Ook onlinevideodiensten hebben de wind in de zeilen. Hun omzet groeit tot en met 2021 jaarlijks met ruim 11 procent.

De groei van de uitgaven aan onlinereclame vlakt af. Consumenten hebben steeds vaker een voorkeur voor reclamevrije diensten. Dat er toch ieder jaar meer geld aan internetreclame wordt uitgegeven, is voor het grootste deel toe te schrijven aan het gebruik van mobiel internet. Vorig jaar stegen de advertentie-uitgaven daarvoor met bijna 60 procent.

Lees meer over:
Tip de redactie