Ziggo ziet aantal klanten weer groeien na slechte periode

Na een periode van krimp heeft Ziggo zijn klantenaantal aan het eind van 2016 weer flink zien stijgen.

De provider kreeg er 56.000 internetklanten en 12.000 vaste bellers bij, zo maakt het bedrijf donderdag bekend in zijn kwartaalresultaten. 

Het aantal mensen dat televisie afneemt daalde nog wel, met 17.000, maar dat was het laagste aantal sinds halverwege 2014. De gemiddelde Ziggo-klant is in het afgelopen jaar bovendien 3 procent meer gaan betalen: ruim 46 euro per maand.

Over het hele jaar 2016 ging het aantal abonnementen bij Ziggo nog wel omlaag met bijna 28.000. In 2015 waren dat er echter nog meer dan 200.000.

De omzet daalde in het vierde kwartaal van 2016, met 1,8 procent naar omgerekend 622 miljoen euro. Ook over het hele jaar was er sprake van een lichte omzetdaling.

Op 31 december fuseerden Ziggo en de Nederlandse tak van Vodafone formeel tot één bedrijf: VodafoneZiggo. In de toekomst zullen de twee providers gezamenlijk abonnement aanbieden waarin zowel vaste als mobiele diensten zijn inbegrepen. Dat moet zorgen voor sterkere concurrentie met KPN, de enige andere Nederlandse provider met een vast en mobiel netwerk.

Lees meer over:
Tip de redactie