Ziggo raakt minder klanten kwijt dan voorheen

Ziggo heeft afgelopen kwartaal opnieuw klanten verloren, hoewel minder dan in de voorgaande periode. 

Het kabelbedrijf strikte 14.000 extra internetabonnees en 20.000 bellers en wist tegelijkertijd het verloop bij tv-klanten tot een minimum beperkt te houden, aldus de meest recente kwartaalcijfers. Ziggo zegt daarmee zijn beste kwartaal in twee jaar tijd achter de rug te hebben.

Het videoplatform Horizon TV blijft volgens Ziggo ook groeien. In het afgelopen kwartaal hebben 79.000 abonnees toegang gekregen tot de diensten hiervan. De terugkijkfunctie Replay TV wordt ten opzichte van vorig jaar door 90 procent meer mensen gebruikt. Dat is deels omdat Ziggo de optie in april voor iedereen heeft opengesteld.

Eind september had Ziggo 9,65 miljoen revenue generating units, een afname van 11.000. Een abonnement met televisie, internet en bellen telt als drie van zulke eenheden.

De mobiele tak van Ziggo groeide met 20.000 klanten tot een totaal van 227.000. 

Ziggo, dat van plan is te fuseren met de Nederlandse tak van Vodafone, investeerde afgelopen maanden onder meer flink in sportkanaal Ziggo Sport. Daardoor kwam de operationele winst (ebitda) afgelopen kwartaal een kleine 4 procent lager uit dan een jaar eerder, op 337 miljoen euro. De omzet van het dochterbedrijf van het Amerikaanse Liberty Global bleef stabiel op 611 miljoen euro.

Lees meer over:
Tip de redactie