Klantenbestand Ziggo krimpt verder

Ziggo heeft ook in het tweede kwartaal van 2016 het aantal klanten zien dalen. Het aantal abonnementen bij de kabelaar daalde met 28.000 tot 9.661.000. 

Dat blijkt uit de tweedekwartaalcijfers van het bedrijf (pdf). In de cijfers worden alle abonnementen los geteld. Een klant met internet, televisie en vaste telefonie telt dus voor drie.

De daling komt vooral door opstappers op het vlak van televisie en telefonie. Het aantal klanten dat internet afnam bij het bedrijf steeg juist met 10.000, terwijl het vorig jaar nog 11.000 klanten verloor. 

Wel verliest Ziggo minder hard klanten dan vorig jaar, toen het nog 87.000 abonnementen verloor.  Het bedrag dat Ziggo per klant per maand verdient is met 1 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar.

In de markt voor mobiele abonnementen stijgt Ziggo voorzichtig, met 10.000 tot 207.000 in het tweede kwartaal. Meer dan de helft van die klanten heeft een 4G-abonnement. 

Horizon TV

Ook maken steeds meer klanten gebruik van Horizon TV, de Ziggo-dienst waarin onder meer digitale televisie en tv-kijken via mobiele apparaten zit. Het aantal Horizon TV-abonnees is met 91.000 toegenomen tot 898.000.

Lees meer over:
Tip de redactie