Ziggo verliest opnieuw klanten

Ziggo heeft in de eerste drie maanden van het jaar opnieuw klanten verloren. Het kabelbedrijf had naar eigen zeggen last van de sterke concurrentie van andere aanbieders van internet, tv en telefonie.

Dat blijkt uit de meest recente kwartaalcijfers van het bedrijf.

Het aantal abonnees van Ziggo zakte in de eerste drie maanden van het jaar naar een kleine 9,7 miljoen. Het verlies van in totaal 40.000 abonnees kwam door opstappers op het vlak van tv en telefonie. Het aantal internetabonnementen nam juist met 8.000 toe.

Ziggo benadrukt dat 7,000 klanten minder afhaakten dan een jaar eerder en schrijft dat toe aan het eigen kwaliteitsprogramma. Door de lancering van het eigen sportkanaal Ziggo Sport zou de klanttevredenheid ook zijn gestegen, aldus de provider.

Horizon TV

Ook maken steeds meer klanten gebruik van Horizon TV, de Ziggo-dienst waarin onder meer digitale televisie en tv-kijken via mobiele apparaten zit. Het aantal Horizon TV-abonnees zou met 100.000 zijn toegenomen. Het is onduidelijk hoeveel van deze abonnees oud-klanten zijn die overstapten naar een Horizon-mediabox.

Volgens Ziggo gebruikt 70 procent van de klanten de terugkijkfunctie Replay TV, die sinds april dit jaar gratis is voor alle gebruikers.

Lees meer over:
Tip de redactie