Moederbedrijf Myspace overgenomen door Time

De Amerikaanse uitgever Time Inc, bekend van het tijdschrift Time, heeft Viant overgenomen. Viant is het moederbedrijf van sociaal netwerk en muziekwebsite Myspace.

Hoeveel Time voor het Myspace-bedrijf heeft betaald is niet bekendgemaakt. In een persbericht zegt Time dat de overname vooral draait om de datamogelijkheden van andere takken binnen Viant.

Het bedrijf heeft veel technologieën rond het gericht aanbieden van online advertenties. Time heeft niets gezegd over mogelijke plannen met Myspace.

In 2011 werd het sociale netwerk overgenomen door Specific Media, een dochterbedrijf van Viant. Daar werd toen 35 miljoen dollar voor betaald. Justin Timberlake kreeg na de overname een rol binnen het bedrijf. Na de overname richtte Myspace zich meer op muziek. Hierdoor onderscheidde het netwerk zich van Twitter en Facebook.

In 2005 werd Myspace ook al eens overgenomen. Toen werd er 580 miljoen dollar betaald door News Corporation.

Lees meer over: