Investering van 63 miljoen dollar voor app-analist App Annie

App Annie, een bedrijf dat activiteit op de app-markt analyseert, heeft met een nieuwe investeringsronde 63 miljoen dollar (58 miljoen euro) opgehaald.

Verschillende durfkapitalisten staken geld in het bedrijf, dat al vier keer eerder een investeringsronde afsloot. 

In totaal staat het investeringsbedrag in App Annie nu op 157 miljoen dollar. De waardering van het bedrijf is niet bekend.

App Annie heeft een half miljoen geregistreerde gebruikers die gratis een deel van de statistieken van het bedrijf kunnen inzien. Daarnaast zijn er "honderden" abonnees op een betaalde dienst met veel uitgebreidere statistieken. Zo'n abonnement kost gemiddeld 80.000 dollar per jaar.

Niet winstgevend

Directeur Bertrand Schmitt zegt tegen Techcrunch dat zijn bedrijf op sommige vlakken quitte speelt, maar nog niet winstgevend is. Dat zou in dit stadium ook nog niet de bedoeling zijn.

App Annie heeft nu ruim vierhonderd medewerkers, verspreid over drie continenten. Aan het eind van het jaar moeten er "veel meer" dan vijfhonderd mensen voor het bedrijf werken, zegt Schmitt.

In de afgelopen jaren kocht App Annie zijn concurrenten Mobidia en Distimo. Schmitt sluit verdere overnames niet uit, al zijn ze "niet de voornaamste strategie" van het bedrijf.

Lees meer over:
Tip de redactie