Tweets van 'gewone gebruiker' mogelijk gebruikt voor reclame

Twitter werkt aan een systeem waarmee adverteerders tweets van 'onbekende Twitteraars' kunnen gebruiken om reclame te maken. De doorsnee Twittergebruiker zou meer vertrouwen uitstralen dan bekende mensen die worden betaald voor promoties.

De website Digiday meldt maandag op basis van bronnen dat het plan tijdens gadgetbeurs CES in Las Vegas is gedeeld met adverteerders.

Het gaat om de zogenoemde gesponsorde tweets die zichtbaar zijn in de feed van Twitter-gebruikers. Normaal gesproken is dat een reclametweet van een bedrijf of een promotie door een beroemdheid.

Twitter maakt nu een systeem waarmee de meest enthousiaste tweets over producten en diensten worden verzameld. Reclamemakers kunnen dan kiezen welke tweet ze als reclame willen gebruiken.

Toestemming

Twitter vraagt gebruikers vervolgens om toestemming als een reclamemaker een van hun tweets wil gebruiken als reclame.

Volgens een van de bronnen werkt een enthousiaste tweet van een gewone gebruiker veel beter als reclame dan een tweet van een bekend persoon die wordt betaald om een product aan te prijzen.

Lees meer over:
Tip de redactie