Facebook toont meer persoonlijke berichten

Facebook heeft aangekondigd meer persoonlijke tekstberichten op de tijdlijn van gebruikers te tonen, ten koste van tekstberichten van merken en beroemdheden.

Het sociaal netwerk merkte in tests dat hoe meer simpele Facebookberichten met enkel tekst gebruikers op hun tijdlijn zien, hoe meer berichten zij delen.

Dat geldt volgens Facebook echter niet voor tekstberichten die door beroemdheden, merken en bedrijven zijn geplaatst. Berichten van zulke bronnen doen het beter wanneer daar media of een link bij zit.

Volgens Facebook kunnen dergelijke pagina's hun berichten het beste delen via link. De url is dan niet zichtbaar, wel tonen berichten dan automatisch een deel van een artikel en een afbeelding.

Op dergelijke berichten wordt meer geklikt, ze worden meer gedeeld, krijgen meer likes en er wordt meer over gepraat. De wijziging in de indeling van de tijdlijn van gebruikers geldt direct.

Welke gegevens op Facebook zijn openbaar en wat gebeurt daarmee?

Lees meer over:

Nepshops

Nepshops
De politie heeft dit jaar al fors meer valse webshops gesloten dan vorig jaar. Hierop worden vooral populaire, nep verschenen producten met aangeprijsd.

Review: Far Cry 4

Review: Far Cry 4
Far Cry 4 is een heerlijke shooter in een van de mooiste speelomgevingen ooit.

Oplaseren

Oplaseren
Schiphol test het gebruik van lasers om vogels te verjagen van start- en landingsbanen.