Facebook toont meer persoonlijke berichten

Facebook heeft aangekondigd meer persoonlijke tekstberichten op de tijdlijn van gebruikers te tonen, ten koste van tekstberichten van merken en beroemdheden.

Het sociaal netwerk merkte in tests dat hoe meer simpele Facebookberichten met enkel tekst gebruikers op hun tijdlijn zien, hoe meer berichten zij delen.

Dat geldt volgens Facebook echter niet voor tekstberichten die door beroemdheden, merken en bedrijven zijn geplaatst. Berichten van zulke bronnen doen het beter wanneer daar media of een link bij zit.

Volgens Facebook kunnen dergelijke pagina's hun berichten het beste delen via link. De url is dan niet zichtbaar, wel tonen berichten dan automatisch een deel van een artikel en een afbeelding.

Op dergelijke berichten wordt meer geklikt, ze worden meer gedeeld, krijgen meer likes en er wordt meer over gepraat. De wijziging in de indeling van de tijdlijn van gebruikers geldt direct.

Welke gegevens op Facebook zijn openbaar en wat gebeurt daarmee?

Lees meer over:

iPad 5 jaar

iPad 5 jaar
De iPad bestaat deze week vijf jaar. Acht redenen waarom de verkoop inzakt.

Shifts en Quickpic

Shifts en Quickpic
Elke zondag publiceert NU.nl de beste Android- en iOS-apps van de week. Dit zijn de beste apps van afgelopen week.

Microsoft Hololens

Microsoft Hololens
Microsoft toonde deze week een bril waarmee hologrammen te zien zijn. Wat kan je met de Hololens, wat zijn de eerste meningen en waarom heb je zo’n bril nodig?