Facebook toont meer persoonlijke berichten

Facebook heeft aangekondigd meer persoonlijke tekstberichten op de tijdlijn van gebruikers te tonen, ten koste van tekstberichten van merken en beroemdheden.

Het sociaal netwerk merkte in tests dat hoe meer simpele Facebookberichten met enkel tekst gebruikers op hun tijdlijn zien, hoe meer berichten zij delen.

Dat geldt volgens Facebook echter niet voor tekstberichten die door beroemdheden, merken en bedrijven zijn geplaatst. Berichten van zulke bronnen doen het beter wanneer daar media of een link bij zit.

Volgens Facebook kunnen dergelijke pagina's hun berichten het beste delen via link. De url is dan niet zichtbaar, wel tonen berichten dan automatisch een deel van een artikel en een afbeelding.

Op dergelijke berichten wordt meer geklikt, ze worden meer gedeeld, krijgen meer likes en er wordt meer over gepraat. De wijziging in de indeling van de tijdlijn van gebruikers geldt direct.

Welke gegevens op Facebook zijn openbaar en wat gebeurt daarmee?

Lees meer over:

Week van NUtech

Week van NUtech
Abonneer je op onze podcast De week van NUtech en blijf elk weekend op de hoogte van het belangrijkste technieuws.

World of Warcraft

World of Warcraft
World of Warcraft bestaat 10 jaar en groeide tot ongekende hoogte. Waarom is het spel zo populair?

Review: Hema H5-smartphone

Review: Hema H5-smartphone
Hema brengt sinds deze maand onder zijn eigen naam smartphones en tablets uit voor een zeer lage prijs, maar hoe zit het met de kwaliteit?