Gepubliceerd: 
Laatste update: 
21 januari 2014 19:47
21 januari 2014 19:50

Facebook toont meer persoonlijke berichten

Facebook heeft aangekondigd meer persoonlijke tekstberichten op de tijdlijn van gebruikers te tonen, ten koste van tekstberichten van merken en beroemdheden.

Foto:  Bloomberg

Het sociaal netwerk merkte in tests dat hoe meer simpele Facebookberichten met enkel tekst gebruikers op hun tijdlijn zien, hoe meer berichten zij delen.

Dat geldt volgens Facebook echter niet voor tekstberichten die door beroemdheden, merken en bedrijven zijn geplaatst. Berichten van zulke bronnen doen het beter wanneer daar media of een link bij zit.

Volgens Facebook kunnen dergelijke pagina's hun berichten het beste delen via link. De url is dan niet zichtbaar, wel tonen berichten dan automatisch een deel van een artikel en een afbeelding.

Op dergelijke berichten wordt meer geklikt, ze worden meer gedeeld, krijgen meer likes en er wordt meer over gepraat. De wijziging in de indeling van de tijdlijn van gebruikers geldt direct.

Welke gegevens op Facebook zijn openbaar en wat gebeurt daarmee?

Door: NU.nl/Floris Poort

Eerdere berichten

Dure domeinnaam

De Chinese telefoonfabrikant Xiaomi heeft ​3,6 miljoen yuan (ruim 417.000 euro) uitgegeven aan haar nieuwe, simpelere domeinnaam Mi.com.

Lees meer
Banner NUjournaal Tech

Wifi-ballon

Googles wifi-ballon is in 22 dagen de wereld rondgereisd.

Bekijk de wifi-ballon

Privé-Vine's

Het is voortaan mogelijk om privé-video's te versturen naar andere Vine-gebruikers.

Lees verder