Facebook toont meer persoonlijke berichten

Facebook heeft aangekondigd meer persoonlijke tekstberichten op de tijdlijn van gebruikers te tonen, ten koste van tekstberichten van merken en beroemdheden.

Het sociaal netwerk merkte in tests dat hoe meer simpele Facebookberichten met enkel tekst gebruikers op hun tijdlijn zien, hoe meer berichten zij delen.

Dat geldt volgens Facebook echter niet voor tekstberichten die door beroemdheden, merken en bedrijven zijn geplaatst. Berichten van zulke bronnen doen het beter wanneer daar media of een link bij zit.

Volgens Facebook kunnen dergelijke pagina's hun berichten het beste delen via link. De url is dan niet zichtbaar, wel tonen berichten dan automatisch een deel van een artikel en een afbeelding.

Op dergelijke berichten wordt meer geklikt, ze worden meer gedeeld, krijgen meer likes en er wordt meer over gepraat. De wijziging in de indeling van de tijdlijn van gebruikers geldt direct.

Welke gegevens op Facebook zijn openbaar en wat gebeurt daarmee?

Lees meer over:

Eerste indruk: Hololens

Eerste indruk: Hololens
Bril van Microsoft die hologrammen in echte wereld toont is indrukwekkende technologie, maar voelt nog als een prototype.

Eerste indruk: Windows 10

Eerste indruk: Windows 10
Nieuwe besturingssysteem van Microsoft moet betere ervaring bieden en voegt nieuwe browser en spraakbesturing toe.

Review: Huawei P8

Review: Huawei P8
Het nieuwe vlaggenschip van Huawei is voor een prijs van 499 euro een goede aanschaf, maar kan niet op tegen grote concurrenten.