Facebook toont meer persoonlijke berichten

Facebook heeft aangekondigd meer persoonlijke tekstberichten op de tijdlijn van gebruikers te tonen, ten koste van tekstberichten van merken en beroemdheden.

Het sociaal netwerk merkte in tests dat hoe meer simpele Facebookberichten met enkel tekst gebruikers op hun tijdlijn zien, hoe meer berichten zij delen.

Dat geldt volgens Facebook echter niet voor tekstberichten die door beroemdheden, merken en bedrijven zijn geplaatst. Berichten van zulke bronnen doen het beter wanneer daar media of een link bij zit.

Volgens Facebook kunnen dergelijke pagina's hun berichten het beste delen via link. De url is dan niet zichtbaar, wel tonen berichten dan automatisch een deel van een artikel en een afbeelding.

Op dergelijke berichten wordt meer geklikt, ze worden meer gedeeld, krijgen meer likes en er wordt meer over gepraat. De wijziging in de indeling van de tijdlijn van gebruikers geldt direct.

Welke gegevens op Facebook zijn openbaar en wat gebeurt daarmee?

Lees meer over:

Verdwenen wraakporno

Verdwenen wraakporno
Facebook moet van de rechter alle gegevens rondom een wraakpornofilmpje overhandigen. Het bedrijf zegt zelf dat de video is verwijderd. 

Beste apps van de week

Beste apps van de week
Word rechercheur op iOS en krijg betere pushberichten op Android met de apps van de week.

Android Wear

Android Wear
Een nieuwe versie van Android Wear is voor het eerst te zien op de LG Watch Urbane.