Loginpagina muziekdienst Twitter verschijnt online

De eigen muziekdienst van Twitter lijkt nu toch echt aanstaande. Bronnen zeggen dat de dienst dit weekend gelanceerd wordt, Twitter bevestigt dat het een bedrijf voor 'sociale muziek' gekocht heeft én music.twitter.com is online verschenen.

Er gaan al tijden geruchten over een eigen muziekdienst van de microblogwebsite, maar sinds donderdagnacht (Nederlandse tijd) lijkt de komst van deze service zeker.

Nadat Cnet een tijd geleden al wist te melden dat Twitter het bedrijf We Are Hunted had overgenomen, bevestigt Twitter dit nu ook zelf. We Are Hunted is een dienst die in de gaten houdt welke muziek populair is op sociale media, blogs en andere websites.

Bovendien melden bonnen inmiddels aan All Things Digital dat de muziekdienst van Twitter vrijdag of dit weekend bekendgemaakt zal worden en bevestigen de bronnen een aantal details die Cnet eerder al meldde. Als klap op de vuurpijl verscheen vanochtend Music.twitter.com online. Een website waar momenteel alleen #music te zien is en een grote inlogknop.

Details

Als de geruchten kloppen krijgen gebruikers van de nieuwe muziekdienst aanbevelingen op basis van artiesten die gevolgd worden door de gebruiker zelf of door 'vrienden' van de gebruiker. Ook de meest populaire muziek op Twitter en andere sites zal automatisch getoond worden en het is ook mogelijk artiesten in de muziekdienst te volgen.

Volgens All Things Digital moet het zelfs mogelijk worden andere diensten in de Twitterdienst te gebruiken. Zo zou muziek van iTunes en Soundcloud te beluisteren zijn en moeten video's van Vevo beschikbaar zijn. Naar verluidt is het niet noodzakelijk een Twitteraccount te hebben.

Lees meer over:
Tip de redactie