Gepubliceerd: 
Laatste update: 
6 februari 2013 08:26
6 februari 2013 08:25

Twitter zet in op integratie met live tv

AMSTERDAM - Twitter wil het sociale netwerk meer gaan integreren met live televisie. Het sociale netwerk heeft daarom Bluefin Labs, een bedrijf dat sociale media rond tv-uitzendingen analyseert, overgenomen.

Foto:  ANP

Er gingen al langer geruchten over de overname, maar Twitter heeft de transactie woensdag zelf bevestigd.

Bluefin Labs levert informatie over activiteit op sociale media rond tv-programma's aan adverteerders en tv-netwerken.

Twitter hoopt met de overname nieuwe manieren van advertenties aan te kunnen bieden, maar wil ook de gebruikers een nieuwe ervaring geven op het gebied van 'sociale televisie'. Als voorbeeld noemt het bedrijf de miljoenen mensen die Twitter gebruikten tijdens de Super Bowl afgelopen zondag.

Twitter en tv

"Twitter is een geweldigde toevoeging aan live televisie. We kijken er naar uit om samen met Bluefin en onze partners in de tv-industrie de ervaring van Twitter en tv nog beter te maken", aldus het bedrijf.

Twitter zal de huidige contracten die Bluefin heeft respecteren en behouden, maar gaat geen nieuwe contracten meer aan. Een overnamebedrag wordt niet genoemd, maar volgens geruchten zou het de grootste overname zijn voor Twitter tot nu toe.

Vermoedelijk ligt het bedrag tussen de 50 en 100 miljoen euro.

Door: NU.nl/Colin van Hoek

Eerdere berichten

Emotioneel type(n)

Hoe je een toetsenbord gebruikt kan je humeur verraden, blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.

Lees verder
Banner NUjournaal Tech

Popcorn Time

De illegale streamingdienst Popcorn Time is enorm populair. Maar wat is Popcorn Time precies en hoe werkt het?

Lees verder

Zoeken op Facebook

Mogelijk kan je in de toekomst op Facebook oudere berichten doorzoeken op trefwoorden. Het bedrijf test die functionaliteit

Lees meer