Problemen bij Ziggo Zakelijk na DDoS-aanvallen

AMSTERDAM - Ziggo kampt al enkele dagen met problemen met internetten en bellen bij klanten met een Ziggo Zakelijk-abonnement. De storing is het gevolg van DDoS-aanvallen.

De problemen beperken zich tot de zakelijke klanten, maar zouden wel al enkele dagen duren. Vrijdagochtend werden de aanvaller en problemen heftiger.

Ziggo laat aan Tweakers.net weten dat de storing het gevolg is van DDoS-aanvallen op een tien- of twintigtal klanten. Om welke klanten het gaat, wil de provider niet bekendmaken. Omdat de aanvallen van over de hele wereld komen, zijn ze moeilijk af te slaan.

Bij een DDoS-aanval (Distributed Denial of Service) worden computers bestookt met zo veel verkeer dat ze offline gaan. Door de aanval op het beperkte aantal klanten loopt het geheugen van bepaalde systemen vol.

Hoeveel klanten het dupe zijn van de aanval, is niet helemaal duidelijk. Ziggo schat dat het om ongeveer 1500 klanten gaat.

Lees meer over:
Tip de redactie