Hyves richt zich op kinderen

AMSTERDAM - Hyves gaat zich in de loop van dit jaar meer richten op jongeren en kinderen.

Dat vertelt zegt managing director Remco Bos tegen Emerce.

Volgens Bos is de Nederlandse profielensite veel gebruikers kwijtgeraakt in de groep twintig- tot veertigjarigen, maar komen Nederlandse kinderen vaak nog door Hyves voor het eerst in contact met sociale media.

Ongeveer de helft van de Nederlandse jeugd heeft een profiel op Hyves, vertelt Bos. Hyves wil dat marktaandeel nu dus versterken door zich extra op die groep te richten.

Hoe de grotere focus op kinderen precies wordt ingevuld wordt de komende maanden nog door Hyves ingevuld. Er komt in ieder geval een belangrijkere rol voor games.

Concurrentie

Hyves heeft al jaren last van de concurrentie van Facebook. Bijna een kwart van de Nederlanders heeft momenteel een profiel op Hyves, terwijl dat in 2010 nog 60 procent was. Het aantal Nederlanders met een Facebookprofiel is in de afgelopen twee jaar juist gegroeid van 28 procent naar 76 procent.

Hyves heeft inmiddels ook minder Nederlandse gebruikers dan Twitter. Hyves zei eerder echter ook tevreden zijn met een tweede of derde plaats.

Lees meer over:

Review: Samsung Galaxy S6 Edge

Review: Samsung Galaxy S6 Edge
Het nieuwe vlaggenschip van Samsung is een zeer indrukwekkend toestel met uitstekende prestaties.

Pebble vreest Apple Watch niet

Pebble vreest Apple Watch niet
Smartwatch Pebble Time haalde 20,3 miljoen dollar op via Kickstarter en is niet bang voor lancering Apple Watch.

Review: Moto E is budgettopper

Review: Moto E is budgettopper
De vernieuwde Moto E met 4g-ondersteuning staat op eenzame hoogte in zijn prijsklasse.