Hyves richt zich op kinderen

AMSTERDAM - Hyves gaat zich in de loop van dit jaar meer richten op jongeren en kinderen.

Dat vertelt zegt managing director Remco Bos tegen Emerce.

Volgens Bos is de Nederlandse profielensite veel gebruikers kwijtgeraakt in de groep twintig- tot veertigjarigen, maar komen Nederlandse kinderen vaak nog door Hyves voor het eerst in contact met sociale media.

Ongeveer de helft van de Nederlandse jeugd heeft een profiel op Hyves, vertelt Bos. Hyves wil dat marktaandeel nu dus versterken door zich extra op die groep te richten.

Hoe de grotere focus op kinderen precies wordt ingevuld wordt de komende maanden nog door Hyves ingevuld. Er komt in ieder geval een belangrijkere rol voor games.

Concurrentie

Hyves heeft al jaren last van de concurrentie van Facebook. Bijna een kwart van de Nederlanders heeft momenteel een profiel op Hyves, terwijl dat in 2010 nog 60 procent was. Het aantal Nederlanders met een Facebookprofiel is in de afgelopen twee jaar juist gegroeid van 28 procent naar 76 procent.

Hyves heeft inmiddels ook minder Nederlandse gebruikers dan Twitter. Hyves zei eerder echter ook tevreden zijn met een tweede of derde plaats.

Lees meer over:

50 jaar Wet van Moore

50 jaar Wet van Moore
Precies vijftig jaar geleden voorspelde Gordon Moore dat de snelheid van de chips in onze computers zich steeds zou blijven verdubbelen.

OM start onderzoek naar Uberpop

OM start onderzoek naar Uberpop
Openbaar ministerie merkt taxidienst als verdachte aan na uitspraak rechter die chauffeurs boetes van 1500 euro oplegt.

EU versus Google

EU versus Google
Na vijf jaar aan onderzoek heeft de Europese Commissie Google dan toch officieel beschuldigd van machtsmisbruik op de Europese markt.