iPadkrant The Daily stopt ermee

AMSTERDAM - News Corporation stopt na bijna twee jaar met iPadkrant The Daily. De digitale krant houdt per 15 december op te bestaan.

Dat heeft het bedrijf van Rupert Murdoch maandag bevestigd.

The Daily werd begin februari 2011 gelanceerd en is een krant die alleen digitaal als iPad-uitgave beschikbaar is. De ontwikkeling van het project kostte 50 miljoen dollar.

"Helaas was het gevonden publiek te klein om ons ervan te overtuigen dat het verdienmodel op de lange termijn houdbaar is", aldus Murdoch in een reactie. "Daarom zullen we onze ervaringen uit The Daily doorvoeren in andere titels."

In augustus werd al bekend dat de tabletkrant zich in zwaar weer bevond. Toen werden 50 journalisten, ongeveer een derde van het totale personeel, ontslagen. Naar verluidt heeft The Daily 100.000 betalende abonnees. Bij de lancering stelde Murdoch dat er 500.000 lezers nodig waren om quitte te spelen.

Hoofdredacteur Jesse Angelo zal na 15 december binnen News Corporation actief blijven als uitgever van The New York Post.

Tip de redactie