Microsoft valt Google opnieuw aan

AMSTERDAM - Microsoft heeft concurrent Google opnieuw aangevallen. Ditmaal gaat het om de prijsvergelijking Google Shopping.

In een blog schrijft het Bing-team van Microsoft dat Google er 'oneerlijke praktijken' op nahoudt wat betreft de volgorde waarop producten getoond worden.

"Kort gezegd komt het er op neer dat alle vergelijkingsresultaten betaalde reclames zijn", meent Microsoft.

Het bedrijf stelt gekscherend dat consumenten 'gescroogled' worden door de zoekgigant en heeft zelfs een aparte website voor 'slachtoffers' opgericht. Uiteraard heeft Microsoft naar eigen zeggen een beter alternatief met zoekmachine Bing.

Google Shopping

Google Shopping is een vergelijkingssite van het bedrijf. Sinds mei zit er een commercieel model achter de dienst waarbij winkelketens per klik of transactie moeten betalen om opgenomen te worden in Google Shopping.

Microsoft stelt dat hierdoor de objectiviteit verloren gaat en de verhouding niet goed voor consumenten is. Google vindt een commerciële relatie met aanbieders juist positief omdat bedrijven dan aangemoedigd worden de informatie, zoals prijzen, up to date te houden.

Ruzie

Het is niet de eerste keer dat Microsoft en Google met elkaar overhoop liggen. Eerder was er al onenigheid over machtsmisbruik, privacy en veiligheid van diverse diensten. Microsoft is in de VS bovendien een 'Bing it on'-campagne gestart om de zoekmachine van Google uit te dagen.

Review: Bloodborne

Review: Bloodborne
Het nieuwe horroravontuur in de Souls-serie is bijzonder goed en onderscheidend.

Beste apps

Beste apps
De beste nieuwe games en een manier om slim apps op te starten in ons wekelijkse app-overzicht.

Livestreaming-app Meerkat

Livestreaming-app Meerkat
Wordt de populaire app de nieuwe hype onder sociale media?