Marktplaats rolt nieuw ontwerp uit

AMSTERDAM - Marktplaats rolt de komende drie weken een nieuw ontwerp van de website uit naar alle 10 miljoen Marktplaats-accounts.

In de basis blijft de website volgens directeur Olivier van Duijn hetzelfde. Wel moet de site sneller en overzichtelijker zijn.

Categorieën zijn opnieuw ingedeeld, bij het plaatsen van een advertentie hoeven minder zaken te worden ingevuld en vergelijken van producten moet eenvoudiger worden.

Sinds medio maart test Marktplaats het nieuwe ontwerp al met een aantal gebruikers. Onderzoek onder 2850 van deze deelnemers toont aan dat het plaatsen van advertenties voor hen eenvoudiger is geworden en dat Marktplaats voor hen sneller aanvoelt. Ook vindt een deel van de deelnemers sneller waar ze naar op zoek zijn.

Opvallend is dat ‘slechts’ 63 procent van de gebruikers aangeeft de vernieuwde website net zo goed of beter te vinden dan de oude versie.

Nieuwe producten

In maart legde Van Duijn al aan NU.nl uit dat er meer aandacht komt voor nieuwe producten, náást het tweedehands aanbod. Het is volgens de directeur niet zo dat de focus van tweedehands producten naar nieuwe producten verlegd wordt.

Gebruikers kunnen de twee categorieën beter met elkaar vergelijken, meent Van Duijn.

Lees meer over:

Facebook helpt na aardbeving Nepal

Facebook helpt na aardbeving Nepal
  Facebook heeft een functie gelanceerd waarmee mensen in het door de aardbeving getroffen Nepal kunnen aangeven of ze veilig.  

Review: Asus Zenwatch

Review: Asus Zenwatch
Smartwatch van Asus is mede door klassieker design mooiste Android Wear-horloge tot nu toe.

Review: LG G Flex 2

Review: LG G Flex 2
Tweede gebogen smartphone van LG valt ondanks verbeteringen en vernieuwingen toch tegen.