Advertentie-inkomsten Facebook flink gestegen

AMSTERDAM - De advertentie-inkomsten van Facebook zijn in het derde kwartaal met 36 procent gestegen, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Facebook dinsdag publiceerde.

Facebook meldde dat de mobiele advertenties 14 procent van de totale advertentieomzet uitmaakten. Voor Facebook is dit het bewijs dat het sociale netwerk ook geld kan verdienen aan mobiele advertenties. Zo schrijft The Washington Post.

Facebook is zes maanden geleden begonnen met de advertenties op mobieltjes en tablets. Facebook-oprichter Mark Zuckerberg heeft gezegd nu dan ook een einde te willen maken aan de mythe dat Facebook geen geld zou kunnen verdienen op mobiele telefoons.

Vaughan Smith, hoofd van de mobiele afdeling, zei vorige week dat op mobiele telefoons tien keer zoveel wordt geklikt op advertenties als op de desktop.

Verlies

Hoewel de omzet van Facebook in het derde kwartaal met 32 procent is gestegen tot 1,26 miljard dollar (in het derde kwartaal van 2011 was de omzet 954 miljoen dollar), heeft het sociale netwerk een verlies geleden van netto 59 miljoen dollar.

In het tweede kwartaal van dit jaar leed Facebook ook al een verlies van 157 miljoen dollar. Vorig jaar maakte het daarentegen 227 miljoen dollar winst.

Dat het omzetcijfer wel is gestegen heeft Facebook vooral te danken aan de advertentie-inkomsten. De advertentieomzet komt uit op 1,1 miljard dollar.

Beurs

De beursgang van het sociale medium in mei veranderde in korte tijd van hype in teleurstelling. De aandelen zijn sinds de beursgang fors gekelderd.

Lees meer over:
Tip de redactie