Mobiel is topprioriteit Yahoo

SAN FRANCISCO - Bij het bekendmaken van de omzetcijfers heeft Marissa Mayer, topvrouw van Yahoo, gezegd te zullen focussen op de mobiele markt.

 Mayer zei dat het bedrijf een groter publiek wil aanspreken via mobiele telefoons en tablets. Volgens Mayer zijn de weer-, sport- en beursdiensten van Yahoo perfect geschikt om op smartphones gebruikt te worden.

Daarbij is het geen handicap dat Yahoo zelf geen mobiel besturingssysteem maakt, zei Mayer. Het bedrijf wil op alle platformen innoveren.

"Onze website is niet optimaal, we hebben te weinig geïnvesteerd in de ontwikkeling voor mobiel en onze merken zijn versplinterd. We hebben meer dan 76 apps op Android en iOS. Dat moet allemaal veranderen", aldus Mayer.

Omzetcijfers

Het Amerikaanse internetbedrijf heeft in het derde kwartaal de omzet met 2 procent zien stijgen tot 1,1 miljard dollar (842 miljoen euro).

De operationele winst van Yahoo bleef stabiel op 177 miljoen dollar. Het bedrijf boekte in het afgelopen kwartaal wel een boekwinst van 2,8 miljard dollar door de verkoop van aandelen van de Chinese branchegenoot Alibaba.

''Yahoo had een solide derde kwartaal en wij zijn optimistisch gestemd door de stabilisering van de omzet uit zoekopdrachten en beeld'', aldus Mayer in een toelichting.

Lees meer over:
Tip de redactie