Facebook werkt aan nieuwe 'wensfunctie'

AMSTERDAM - Facebook werkt aan een nieuwe functie waarbij gebruikers een eigen wensenlijst kunnen samenstellen.

De 'wishlist' van een Facebookgebruiker kan bestaan uit meubels, kleding en andere retailproducten.  Het sociale netwerk wil met de wensenlijsten een stap zetten richting e-commerce. Dat meldt Reuters.

Facebook geeft aan dat het werkt met zeven bedrijven, inclusief Pottery Barn en Victoria's Secret, om de nieuwe functie te testen. "Gebruikers kunnen zo een collectie aanmaken van gewilde producten en deze delen met hun vrienden. Mensen kunnen vervolgens doorklikken en deze producten kopen op Facebook."

Met de nieuwe functie zou Facebook, met zijn 1 miljard gebruikers, een grotere rol kunnen gaan spelen op de commerciële markt. Volgens een woordvoerder maakt Facebook echter geen winst wanneer iemand een product via de 'wensenlijst' koopt.

Analist Colin Sebastian denkt dat de functie toch een nieuwe geldbron kan zijn voor het sociale netwerk. "In plaats van een geldbedrag per verkocht product kunnen bedrijven Facebook betalen om hun producten te plaatsen op de 'wishlist'."

Lees meer over:
Tip de redactie