'Spotify lanceert applicaties voor grote merken'

AMSTERDAM - Muziekdienst Spotify gaat applicaties van grote merken lanceren in een poging om meer inkomsten te genereren.

Merken zoals AT&T, Intel, McDonalds en Reebok zijn de eerste die hun apps op Spotify zullen uitbrengen.

Dat gaat CEO Daniel Ek volgende week tijdens de Ad Age’s Digital Conference bekendmaken, aldus Ad Age.

"Merken zullen deze applicaties maken, en ze geven hun marketingdollars uit om ze op Spotify te promoten", zegt Jeff Levick die verantwoordelijk is voor de marketing van het bedrijf.

 

Met de app van Reebok kunnen gebruikers afspeellijsten maken om mee te sporten en Intels applicatie raadt nummers en artiesten aan op basis van de voorkeuren van Facebookvrienden.

Play Button

Spotify biedt ontwikkelaars sinds november de mogelijkheid aan om apps te bouwen voor het muziekplatform.

Eerder deze week maakte de dienst bekend dat het ook nummers via een speciale externe player op verschillende websites gaat aanbieden.

Via de Spotify Play Button is het onder meer mogelijk om muziek bij recensies te plaatsen zodat bezoekers direct de nummers kunnen beluisteren. Consumenten moeten wel een abonnement bij Spotify hebben om de muziek af te kunnen spelen.

Lees meer over:

Gear S2

Gear S2
In het verleden heeft Samsung op smartwatchgebied weinig indruk weten te maken. Daar komt met de ronde Gear S2 verandering in.

Alphabet

Alphabet
Analyse: de opsplitsing van Google via moederbedrijf Alphabet geeft 'moonshots' de ruimte

Windows 10

Windows 10
Dit zijn de belangrijkste vernieuwingen in de gratis update voor het besturingssysteem.