'Spotify lanceert applicaties voor grote merken'

AMSTERDAM - Muziekdienst Spotify gaat applicaties van grote merken lanceren in een poging om meer inkomsten te genereren.

Merken zoals AT&T, Intel, McDonalds en Reebok zijn de eerste die hun apps op Spotify zullen uitbrengen.

Dat gaat CEO Daniel Ek volgende week tijdens de Ad Age’s Digital Conference bekendmaken, aldus Ad Age.

"Merken zullen deze applicaties maken, en ze geven hun marketingdollars uit om ze op Spotify te promoten", zegt Jeff Levick die verantwoordelijk is voor de marketing van het bedrijf.

 

Met de app van Reebok kunnen gebruikers afspeellijsten maken om mee te sporten en Intels applicatie raadt nummers en artiesten aan op basis van de voorkeuren van Facebookvrienden.

Play Button

Spotify biedt ontwikkelaars sinds november de mogelijkheid aan om apps te bouwen voor het muziekplatform.

Eerder deze week maakte de dienst bekend dat het ook nummers via een speciale externe player op verschillende websites gaat aanbieden.

Via de Spotify Play Button is het onder meer mogelijk om muziek bij recensies te plaatsen zodat bezoekers direct de nummers kunnen beluisteren. Consumenten moeten wel een abonnement bij Spotify hebben om de muziek af te kunnen spelen.

Lees meer over:

Review: Asus Zenbook Pro UX501

Review: Asus Zenbook Pro UX501
Deze nieuwe high-end laptop van Asus is erg mooi en presteert goed, maar kent wel een aantal missers.

Review: LG G4

Review: LG G4
Het nieuwe vlaggenschip van LG is 100 tot 150 euro duurder dan zijn voorganger. Wat krijg je er voor terug en is dat het waard?

Review: The Witcher 3

Review: The Witcher 3
Game biedt zoveel uren aan spelpliezer dat je de kleine slordigheden voor lief neemt. The Witcher 3 is dan ook bijna perfect.