'iTunes kampt al ruim jaar met mysterieuze hack'

Laatste update:  10 februari 2012 13:46 info

AMSTERDAM – Apple compenseert al sinds eind 2010 klanten vanwege gehackte iTunes-accounts, maar weigert inhoudelijk op de klachten in te gaan.

Foto:  AFP

Dat meldt Cnet op basis van klachten op het forum van Apple.

Klanten krijgen al sinds eind 2010 compensatie van Apple als zij melding maken van vreemde activiteit in hun account. Zo wordt ongevraagd het tegoed van cadeaukaarten uitgegeven en worden betaalgegevens gewijzigd.

Apple reageert alleen met een algemene verklaring en geeft bijna alle getroffen consumenten wel compensatie voor de geleden schade. Het is echter onduidelijk of Apple ook actie heeft ondernomen tegen de hack.

De situatie lijkt volgens gebruikers in heel veel gevallen sterk op elkaar. Constant treden dezelfde wijzigingen en handelingen op bij de gehackte accounts. Hoewel het uitblijven van een specifieke reactie van Apple teken kan zijn dat het probleem niet ernstig of breed verspreid is, zijn veel gebruikers op het forum bang dat Apple het lek gewoon niet gedicht heeft.

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:

Eerdere berichten

Beste apps

Dompel jezelf onder in een razendsnelle zwart-wit wereld, dwing jezelf je smartphone vaker weg te leggen en deel foto's voor heel even met deze beste apps van de week.

Bekijk de apps
Banner NUjournaal Tech

Europese Commissie

Welke Eurocommissarissen nemen het stokje over van Neelie Kroes en bepalen de komende vijf jaar het internetbeleid van de EU?

Lees meer

Apple Watch

Met de Apple Watch doet de iPhone-maker mee op de smartwatchmarkt. Zorgt dat voor een revolutie? Onze eerste indruk.

Lees verder