'iTunes kampt al ruim jaar met mysterieuze hack'

AMSTERDAM – Apple compenseert al sinds eind 2010 klanten vanwege gehackte iTunes-accounts, maar weigert inhoudelijk op de klachten in te gaan.

Dat meldt Cnet op basis van klachten op het forum van Apple.

Klanten krijgen al sinds eind 2010 compensatie van Apple als zij melding maken van vreemde activiteit in hun account. Zo wordt ongevraagd het tegoed van cadeaukaarten uitgegeven en worden betaalgegevens gewijzigd.

Apple reageert alleen met een algemene verklaring en geeft bijna alle getroffen consumenten wel compensatie voor de geleden schade. Het is echter onduidelijk of Apple ook actie heeft ondernomen tegen de hack.

De situatie lijkt volgens gebruikers in heel veel gevallen sterk op elkaar. Constant treden dezelfde wijzigingen en handelingen op bij de gehackte accounts. Hoewel het uitblijven van een specifieke reactie van Apple teken kan zijn dat het probleem niet ernstig of breed verspreid is, zijn veel gebruikers op het forum bang dat Apple het lek gewoon niet gedicht heeft.

Lees meer over:

Eerste indruk: HTC Vive

Eerste indruk: HTC Vive
Met de nieuwe virtual reality-bril loop je door virtuele ruimtes.

Preview: Ronde smartwatches

Preview: Ronde smartwatches
Steeds meer smartwatches hebben een rond scherm. Zo ook nieuwe modellen van LG en Huawei. Hoe voelt dat aan?

Irisscanner

Irisscanner
 De Japanse fabrikant Fujitsu heeft een smartphone ontwikkeld die kan worden ontgrendeld met een irisscan.