'iTunes kampt al ruim jaar met mysterieuze hack'

AMSTERDAM – Apple compenseert al sinds eind 2010 klanten vanwege gehackte iTunes-accounts, maar weigert inhoudelijk op de klachten in te gaan.

Dat meldt Cnet op basis van klachten op het forum van Apple.

Klanten krijgen al sinds eind 2010 compensatie van Apple als zij melding maken van vreemde activiteit in hun account. Zo wordt ongevraagd het tegoed van cadeaukaarten uitgegeven en worden betaalgegevens gewijzigd.

Apple reageert alleen met een algemene verklaring en geeft bijna alle getroffen consumenten wel compensatie voor de geleden schade. Het is echter onduidelijk of Apple ook actie heeft ondernomen tegen de hack.

De situatie lijkt volgens gebruikers in heel veel gevallen sterk op elkaar. Constant treden dezelfde wijzigingen en handelingen op bij de gehackte accounts. Hoewel het uitblijven van een specifieke reactie van Apple teken kan zijn dat het probleem niet ernstig of breed verspreid is, zijn veel gebruikers op het forum bang dat Apple het lek gewoon niet gedicht heeft.

Lees meer over:

Review: Huawei P8

Review: Huawei P8
Het nieuwe vlaggenschip van Huawei is voor een prijs van 499 euro een goede aanschaf, maar kan niet op tegen grote concurrenten.

Facebook helpt na aardbeving Nepal

Facebook helpt na aardbeving Nepal
Facebook heeft een functie gelanceerd waarmee mensen in het door de aardbeving getroffen Nepal kunnen aangeven of ze veilig.  

Review: Asus Zenwatch

Review: Asus Zenwatch
Smartwatch van Asus is mede door klassieker design mooiste Android Wear-horloge tot nu toe.