'iTunes kampt al ruim jaar met mysterieuze hack'

Laatste update:  10 februari 2012 13:46 info

AMSTERDAM – Apple compenseert al sinds eind 2010 klanten vanwege gehackte iTunes-accounts, maar weigert inhoudelijk op de klachten in te gaan.

Foto:  AFP

Dat meldt Cnet op basis van klachten op het forum van Apple.

Klanten krijgen al sinds eind 2010 compensatie van Apple als zij melding maken van vreemde activiteit in hun account. Zo wordt ongevraagd het tegoed van cadeaukaarten uitgegeven en worden betaalgegevens gewijzigd.

Apple reageert alleen met een algemene verklaring en geeft bijna alle getroffen consumenten wel compensatie voor de geleden schade. Het is echter onduidelijk of Apple ook actie heeft ondernomen tegen de hack.

De situatie lijkt volgens gebruikers in heel veel gevallen sterk op elkaar. Constant treden dezelfde wijzigingen en handelingen op bij de gehackte accounts. Hoewel het uitblijven van een specifieke reactie van Apple teken kan zijn dat het probleem niet ernstig of breed verspreid is, zijn veel gebruikers op het forum bang dat Apple het lek gewoon niet gedicht heeft.

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:

Eerdere berichten

Rickroll

De eerste Rickroll-video, verworden tot misschien wel de bekendste internetmeme ooit, is verwijderd van Youtube.

Lees meer
Banner NUjournaal Tech

Bugje, bedankt!

Door een foutje in een computersysteem werden 14.250 mannen, geboren tussen 1893 en 1897, opnieuw opgeroepen voor de dienstplicht.

Lees verder

Domme inbreker

Een Amerikaan is opgepakt voor een inbraak nadat hij zijn Facebookpagina open had laten staan op de computer van het slachtoffer.

Lees verder