'iTunes kampt al ruim jaar met mysterieuze hack'

AMSTERDAM – Apple compenseert al sinds eind 2010 klanten vanwege gehackte iTunes-accounts, maar weigert inhoudelijk op de klachten in te gaan.

Dat meldt Cnet op basis van klachten op het forum van Apple.

Klanten krijgen al sinds eind 2010 compensatie van Apple als zij melding maken van vreemde activiteit in hun account. Zo wordt ongevraagd het tegoed van cadeaukaarten uitgegeven en worden betaalgegevens gewijzigd.

Apple reageert alleen met een algemene verklaring en geeft bijna alle getroffen consumenten wel compensatie voor de geleden schade. Het is echter onduidelijk of Apple ook actie heeft ondernomen tegen de hack.

De situatie lijkt volgens gebruikers in heel veel gevallen sterk op elkaar. Constant treden dezelfde wijzigingen en handelingen op bij de gehackte accounts. Hoewel het uitblijven van een specifieke reactie van Apple teken kan zijn dat het probleem niet ernstig of breed verspreid is, zijn veel gebruikers op het forum bang dat Apple het lek gewoon niet gedicht heeft.

Lees meer over:

Microsoft Hololens

Microsoft Hololens
Microsoft toonde deze week een bril waarmee hologrammen te zien zijn. Wat kan je met de Hololens, wat zijn de eerste meningen en waarom heb je zo’n bril nodig?

Keytouch

Keytouch
Drie Nederlandse tieners hebben een app gemaakt waarmee een Mac via de vingerafdrukscanner op een iPhone kan worden ontgrendeld.

Gefrituurde superbatterij

Gefrituurde superbatterij
Onderzoekers beloven accu's met een veel hogere capaciteit die ook nog eens heel snel kunnen worden opgeladen dankzij het 'frituren' van het materiaal grafeen.