Ziggo verwacht groter marktaandeel in 2012

UTRECHT - Ziggo verwacht in 2012 het marktaandeel te vergroten. Momenteel zijn zo'n drie miljoen Nederlandse huishoudens klant bij het bedrijf.

Dat heeft Ziggo vrijdag bekendgemaakt.

Het kabelbedrijf realiseerde in 2011 een omzetstijging van 7,4 procent door vooral de groei van het aantal abonnementen onder zowel consumenten als zakelijke klanten. ''Bij de laatste groep gaat het vooral om zzp'ers en het midden- en kleinbedrijf. Het aantal abonnementen onder zakelijke klanten is het afgelopen jaar verdubbeld'', zei een woordvoerder.

Verder is vooral de omzet uit zogenoemde all-in-one-bundels een drijvende kracht. Het aantal klanten met een dergelijk combinatieabonnement van telefoon, internet en televisie steeg met 17 procent.

Winst

De totale omzet kwam uit op 1,48 miljard euro over heel 2011. Er werd bovendien een winst geboekt van bijna 835 miljoen euro, een stijging van 6,5 procent vergeleken met 2010.

Kabelbedrijf Ziggo heeft vorig jaar een operationele winst geboekt van bijna 835 miljoen euro, een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2010. Ziggo boekte in het vierde kwartaal een omzet van 378 miljoen euro, bijna 6 procent meer ten opzichte van dezelfde periode in 2010.

Het bedrijf verwacht in 2012 verder door te groeien en investeert komend jaar dertig miljoen euro in zijn ict-systeem om klanten beter van dienst te zijn.

Lees meer over:
Tip de redactie