Geen standaard compensatie voor ING-storing

AMSTERDAM - ING is niet van plan klanten of webwinkels te compenseren voor diverse storingen in de afgelopen vier dagen.

Dat laat de bank donderdag weten.

"Als ze aantoonbare schade hebben geleden, gaan we graag met ze in gesprek", aldus een woordvoerder.

ING kampte zondag, maandag, dinsdag en woensdag met storingen in het internetbankieren. De dienst was lange tijd niet beschikbaar en volgens mediaberichten hebben webwinkels daardoor inkomsten misgelopen. De betaaldienst iDeal was voor ING-klanten vaak ook niet beschikbaar.

De Consumentenbond en Detailhandel Nederland plaatsten vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de systemen waar banken gebruik van maken om betalingen te verwerken, naar aanleiding van de storing bij ING.

RTL Nieuws meldde woensdag op basis van cijfers van uptrends.com dat de website van ING er in de eerste helft van vorig jaar er veruit het vaakst uit lag, gemiddeld 17 minuten per dag. Ook in 2010 deed de site van ING het veel slechter dan de concurrentie.

Donderdag is mobiel- en internetbankieren weer volledig beschikbaar.

Lees meer over:
Tip de redactie