Twittercampagne McDonalds pakt verkeerd uit

AMSTERDAM – Een reclamecampagne van McDonalds op Twitter is totaal verkeerd uitgepakt nadat consumenten massaal negatieve verhalen begonnen te plaatsen over de restaurantketen.

McDonalds kocht bij Twitter advertentieposities in. Hierna zou een tweet van McDonalds bij bepaalde zoekopdrachten bovenaan komen te staan. Hiervoor werd de ‘hashtag’ #MeetTheFarmers in het leven geroepen.

McDonalds plaatste echter ook berichten met een meer algemene hashtag, een soort onderwerp waardoor berichten gemakkelijker terug te vinden zijn. “Als je iets met trots maakt, kunnen mensen dat proeven. #McDStories”, zo was te lezen op het account van het bedrijf.

Vervolgens besloten Twitteraars massaal negatieve verhalen over McDonalds met de hashtag #McDStories op het sociale netwerk te gooien. The Daily Mail verzamelde de grappiste en meest opvallende berichten.

In het overzicht is onder meer een bericht te zien van iemand die een vingernagel in zijn Big Mac vond en iemand die voedselvergiftiging opliep na een maaltijd van McDonalds. Het bedrijf heeft nog niet op de situatie gereageerd.

Lees meer over:
Tip de redactie