Minder mobiele klanten voor KPN

DEN HAAG - KPN had in het vierde kwartaal van 2011 nog 5,3 miljoen klanten die mobiele diensten afnamen. Eind 2010 waren dit er nog 5,6 miljoen.

Van het totaal aantal klanten waren er eind vorig jaar 3,1 miljoen abonnee en 2,2 miljoen prepaid klant. KPN zegt weinig klanten te hebben geworven in het kwartaal.

Het telecombedrijf zegt de abonnementen concurrerender te willen maken. Ook wil het stappen ondernemen om de abonnementen ''toekomstvast'' te maken. ''We hebben niet genoeg kostenflexibiliteit in Nederland ten opzichte van onze concurrenten'', zei topman Eelco Blok in een toelichting. Hij zei dat te willen veranderen door de aangekondigde reorganisaties.

KPN raakte het afgelopen jaar in opspraak omdat het als eerste bekendmaakte de prijzen voor mobiel internet fors te verhogen, ook werden datalimieten ingesteld. Later volgend ook Vodafone en T-Mobile.
 

Lees meer over:
Tip de redactie