MoneYou-klanten moeten elke tien dagen inloggen

DEN HAAG - Mensen met een spaarrekening bij MoneYou worden verplicht om in te loggen op hun persoonlijke pagina met een tussentijd van maximaal tien dagen.

Dat heeft de financiële dienstverlener dinsdag laten weten aan zijn klanten.

De verplichting zou een bijdrage leveren aan de bescherming van de persoonlijke gegevens van de klanten.

''MoneYou vindt het belangrijk dat je als klant regelmatig, met een tussentijd van maximaal 10 dagen, inlogt op je persoonlijke pagina om de eventueel aanwezige berichten te lezen en de boekingen te controleren. Daarom heeft MoneYou dit als verplichting in de voorwaarden opgenomen'', aldus MoneYou.

Wat de sancties zijn voor mensen die dat niet doen, is onduidelijk. Bij MoneYou was niemand bereikbaar voor inhoudelijk commentaar. Klanten die niet akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden, moeten dat voor 5 september laten weten aan de klantenservice, aldus MoneYou in de mail naar klanten.

Lees meer over:
Tip de redactie