Tele2 informeert KPN-klanten over tariefswijziging

AMSTERDAM – Tele2 gaat klanten van KPN informeren over een tariefswijziging die laatstgenoemde provider ‘stilzwijgend’ wil doorvoeren.

Dat laat Tele2 maandag weten.

Vorige week beschuldigde Tele2 KPN van misleiding en diende een klacht in bij telecomwaakhond Opta. Inhoudelijk gaat de klacht onder andere over het verschaffen van onvoldoende informatie aan zakelijke klanten.

Brief

De klacht volgt op een brief die KPN stuurde aan zakelijke klanten. In de brief worden een aantal tariefswijzigingen bij KPN aangekondigd die de rekening voor klanten begrijpelijker moet maken. Wie niet op de brief reageert, zit echter vast aan een jaarcontract terwijl veel klanten nu een vrij opzegbaar abonnement hebben.

Volgens Tele2 is de brief een misleidende wijze van communiceren en zou het gaan om een verkapte tariefsverhoging. De provider deed zelf metingen en kwam tot de conclusie dat ondernemers gemiddeld 9 procent meer gaan betalen.

Ouderealiteit.nl

Daarom informeert Tele2 via Ouderealiteit.nl over de tariefswijziging in KPN Zakelijk BelBasis. “KPN noemt de tariefwijziging een vereenvoudiging, maar uit eigen berekeningen van verschillende marktpartijen blijkt dat het heel goed zou kunnen dat ondernemers, ondanks de aangeboden korting, meer gaan betalen voor vaste telefonie”, aldus Tele2 in de verklaring.

Op de website presenteert Tele2 de keuzes die KPN-klanten hebben met betrekking tot de brief. ”Want zelfs als ondernemers geen antwoordkaart naar KPN terugsturen, maken zij een keuze. KPN probeert op deze manier de markt op slot te gooien en dat is zeer slecht voor de marktwerking”, aldus Roy van Oosteroom, directeur Tele2 Zakelijk.

Lees meer over:
Tip de redactie