KPN past voicemail aan na ophef

AMSTERDAM – KPN heeft de betaalde melding bij het ontbreken van een voicemail aangepast van ‘automatisch’ naar ‘optioneel’. Het bedrijf deed dit nadat vorige week ophef was ontstaan over de extra kosten voor bellers.

Vorige week werd bekend dat KPN een aantal vernieuwingen had doorgevoerd aan de voicemailservice. Zo zou een beller onder andere meer informatie krijgen over waarom hij of zij in de voicemail is beland.

De aanpassing betekende tevens dat personen zonder voicemail, waarbij voorheen na negentig seconden overgaan de telefoon werd opgehangen, een automatisch bericht zouden krijgen.

Extra kosten

Het bericht wordt na dertig seconden afgespeeld en maakt duidelijk dat de betreffende persoon geen voicemail heeft ingesteld. Het afspelen van dit bericht kost de beller echter geld.

KPN liet vorige week nog tegenover NU.nl weten dat er slechts in één bepaalde situatie extra kosten worden gemaakt en dat daar tegenover staat dat de voicemaildienst voor iedere KPN-klant is verbeterd.

Nu besluit KPN de aanpassing toch deels terug te draaien nadat uit feedback bleek dat klanten liever zelf bepalen of een dergelijk bericht wordt afgespeeld. Gebruikers zonder voicemail kunnen nu zelf aangeven of zij willen dat personen die hen proberen te bereiken een automatisch bericht te horen krijgen. Aanpassen kan via de klantenservice.

Lees meer over:
Tip de redactie