LinkedIn filtert tweets en eigen statusupdates

AMSTERDAM - LinkedIn heeft een tool geïntroduceerd, die leden de statusupdates van LinkedIn-contacten grondig laat doorzoeken en filteren. Daartoe behoren zowel tweets als LinkedIn-updates.

Het zakelijke sociale netwerk introduceert de feature op een blog. CEO Jeff Weiner toonde LinkedIn Signal, zoals de bèta-versie heet, voor een groot publiek tijdens TechCrunch Disrupt.

LinkedIn Signal, te bekijken via screenshots, bestaat uit drie kolommen. Aan de linkerkant is er een lijst met sorteermogelijkheden, de middenkolom toont de stroom van gefilterde Twitter- en LinkedIn statusupdates en een rechterkolom maakt zogenaamde ‘trending links’, vaak gedeelde internetartikelen onder LinkedIn-contacten, inzichtelijk.

Gebruikers kunnen de stroom aan realtime updates filteren op basis van de items ‘netwerk’, ‘industrie’, ‘bedrijf’, ‘datum’, ‘locatie’, ’school’ en ‘hash tags’.

Zoekopdracht

De feature is in te stellen als onderdeel van iemands persoonlijke LinkedIn-startpagina. Gebruikers kunnen ook zoekopdrachten opslaan, wat tot nog toe alleen mogelijk was als een LinkedIn-gebruiker naar de profielen van contacten of firma’s zocht.

Met een opgeslagen zoekopdracht binnen LinkedIn Signal kunnen leden bijvoorbeeld dagelijks bekijken wat LinkedIn-contacten en Twitter-gebruikers precies over hun baas zeggen.

Twitter minder noodzakelijk

LinkedIn maakt met zijn nieuwe feature de noodzaak voor gebruikers om afzonderlijk naar Twitter te surfen minder groot. Naast dat het al de mogelijkheid gaf aan leden om status updates direct op Twitter te laten plaatsen, maakt het nu ook alle relevante zakelijke tweets inzichtelijk binnen de eigen browser.

LinkedIn zag het aantal realtime statusupdates al flink groeien binnen het eigen netwerk. Volgens de recentste statistieken zou het aantal LinkedIn-updates de afgelopen twaalf maanden zijn vertienvoudigd. Die updates zijn momenteel afkomstig van meer dan 70 miljoen gebruikers.

Lees meer over:
Tip de redactie