Gemengde ontvangst advertentiediensten Twitter

AMSTERDAM - Marketingdeskundigen en adverteerders zijn nog niet dolenthousiast over de advertentiediensten van Twitter.

Dat schrijft the Wall Street Journal.

Grote adverteerders zoals PepsiCo en Best Buy, die sinds april gratis gelegenheid kregen om van de advertentiemogelijkheden op Twitter te proeven, hebben na een testperiode geen advertentie-aankopen gedaan.

Veel adverteerders vinden dat adverteren op Twitter nog te experimenteel is. Zij wachten liever af tot er betere mogelijkheden zijn ontwikkeld.

Promoted Tweets

Adverteerders kunnen zogenoemde 'Promoted Tweets' kopen bij de microblogdienst. Als Twitteraars dan zoeken op een bepaald onderwerp verschijnt de gekochte Tweet bovenaan bij de zoekresultaten. In augustus waren er 130 miljoen zoekopdrachten.

Een Promoted Tweet kost meer dan 100.000 dollar. Volgens Twitter heeft bijna tachtig procent van de kopers van deze advertentie opnieuw een advertentie-aankoop gedaan.

Vliegtickets

Onder de enthousiastelingen over adverteren op Twitter is vliegmaatschappij Virgin America. Nadat zij op Twitter reclame maakten voor een nieuwe lijndienst naar Toronto explodeerde de verkoop.

De 160 miljoen gebruikers van Twitter plaatsen dagelijks meer dan 90 miljoen berichten. Elke dag komen er 375 duizend berichten bij.

De microblodienst heeft advertentie-experts van Google en Facebook ingehuurd om hen verder te helpen met het verder ontwikkelen van hun verdienmodel.

Lees meer over:
Tip de redactie