Google opent telefonische hulplijn

AMSTERDAM - Na weken van klachten heeft internetbedrijf Google dinsdag besloten om een telefonische hulplijn te openen voor gebruikers van de 'Googletelefoon' Nexus One.

Google lanceerde de Nexus One op 5 januari in de VS. Behalve dat het toestel alleen online te bestellen is, waren klanten voor klachten aangewezen op e-mails en een online forum van het bedrijf. Daarbij probeerde Google vragen door te verwijzen naar de producent van het toestel, HTC, en de telecomaanbieder waarmee het een exclusief contract heeft afgesloten, T-Mobile.

De slechte bereikbaarheid van Google viel niet in goede aarde, waarna het bedrijf besloot om voor het eerst in zijn geschiedenis telefonische ondersteuning te gaan verlenen. "Onze insteek bij ons nieuwe consumentenkanaal is om snel te leren en te blijven verbeteren", aldus een verklaring van het internetbedrijf.

Helemaal verrassend is de aankondiging van de 'hotline' niet; onlangs bleek al dat Google op zoek was naar managers die leiding geven aan het telefoonteam.

Tip de redactie