Derde dag van storingen op Postbanksite

AMSTERDAM - De Postbank had ook woensdag nog te kampen met technische problemen op de website. Voor de derde dag op rij konden veel klanten niet inloggen op de elektronische bankomgeving Mijn Postbank.nl. Woensdagmiddag werd de storing verholpen.

De problemen begonnen maandag, toen ongeveer één op de vijf klanten geen toegang kreeg tot de website. Dinsdag was de omvang van het probleem kleiner, maar ook toen ondervinden nog veel rekeninghouders problemen.

Volgens een woordvoerster kregen klanten in sommige gevallen wel toegang als ze het nogmaals proberen. Alle functionaliteit van de banksite zou wel beschikbaar zijn geweest. Dinsdag meldden sommige Postbankklanten nog dat de saldo- en mutatiegegevens op de rekening per bezoek zouden verschillen, maar van dat probleem zou volgens de bank woensdag geen sprake meer zijn.

Rond half drie 's middags was de storing opgelost. Volgens de Postbank is de exacte oorzaak van de problemen nog niet duidelijk, maar was er sprake van een "defect netwerkcomponent". Dat is vervangen.

Verbeterprogramma

Eerder dit jaar kondigde de Postbank een 'verbeterprogramma' aan om de regelmatig terugkerende storingen op te lossen. De bank trekt daar veertig miljoen euro voor uit.

Tip de redactie