FC Groningen heeft met Puma een nieuwe kledingsponsor

FC Groningen heeft woensdag een akkoord gesloten met het Duitse kledingmerk Puma als nieuwe kledingsponsor voor de komende vier jaar.

RTV Noord meldt woensdag dat het merk de vrije hand krijgt om nieuwe shirts te ontwerpen.  

De voetbalclub moest op zoek naar een nieuwe kledingsponsor, omdat de huidige sponsor Robey onlangs liet weten dat ze wilden stoppen met FC Groningen.

Het Rotterdamse merk wil zich op een kleiner aantal clubs richten en liet de Groningers weten dat ze zich op een andere sponsor mochten oriënteren.

Oude bekende

Met Puma haalt FC Groningen een oude bekende binnen. Tussen 1985 en 1999 stond het logo van het merk ook al op het shirt van de club.

Vorige week maakte de club ook al bekend dat het voor de komende twee jaar met het online incassobedrijf Payt een nieuwe hoofdsponsor heeft. In totaal is met die deal een bedrag van minstens 2,4 miljoen euro gemoeid, hoewel dat bedrag door bonussen kan oplopen.

De club heeft nu nog Essent als hoofdsponsor, maar dat contract loopt na dit seizoen af.

In samenwerking met GIC

In samenwerking met GIC
 NUgroningen wordt gemaakt in samenwerking met de Groninger Internet Courant.

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op:
Tip de redactie