Marketing Groningen richt pijlen op internationale citytripper

Met een Engelstalige reclamespot richt Marketing Groningen de pijlen op citytrippers in onder andere Engeland, Denemarken, Zweden en Polen. 

De campagne moet met name jongeren verleiden een bezoek aan Groningen te brengen.

Dat de campagne uitgerekend nu gelanceerd wordt, is geen toeval. Sinds maandag gaat er dagelijks een lijnvlucht tussen Eelde en het Deense Kopenhagen. Daarmee kunnen bezoekers vanuit de Deense hoofdstad in een uur naar Groningen reizen. Ook vanaf Londen, Gdansk en Malmö is Airport Eelde snel bereikbaar.

Het spotje duurt 30 seconden en laat de highlights van Groningen zien. Zo komen onder andere het Groninger Museum, het station, de markt, winkelen, fietsen, eten en drinken en overnachten in beeld.

Korte reistijd

De nadruk ligt op het feit dat je vanuit Londen, Kopenhagen, Malmö en Gdańsk in ongeveer één uur vliegen in Groningen kunt zijn voor een bruisende citytrip. De spot richt zich hiermee op jonge stedelijke bezoekers, een doelgroep die graag nieuwe bestemmingen wil ontdekken.

De spot is via social media (Facebook, Instagram, YouTube) in de betreffende landen te zien. Per bestemming is er een aangepaste spot. De komende maand rijden er ook bussen in Kopenhagen die verwijzen naar de speciale website visitgroningen.com. De spot zelf zal ook op deze pagina te vinden zijn.

In samenwerking met GIC

In samenwerking met GIC
 NUgroningen wordt gemaakt in samenwerking met de Groninger Internet Courant.

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op:
Tip de redactie