Qbuzz zet WhatsApp in voor vragen van reizigers

Qbuzz, dat in Groningen de busdiensten regelt, gebruikt sinds 1 juni WhatsApp voor vragen van reizigers over de dienstregeling, abonnementen en verloren voorwerpen.

De vervoerder meldt vrijdag dat het er naar streeft om tijdens openingstijden binnen vijftien minuten antwoord te geven.

Qbuzz zegt dat ze op dit moment al goed bereikbaar zijn, maar wil met WhatsApp een nieuwe doelgroep bereiken die nu minder snel contact opneemt. "WhatsApp is veel laagdrempeliger", zo stelt het bedrijf.

Volgens Qbuzz heeft de berichtendienst als voordeel dat het makkelijk is om foto’s mee te sturen. Ook zorgt WhatsApp voor meer interactie. "Bovendien heeft bijna iedereen met een smartphone WhatsApp."

Facebook

Qbuzz gaat ook Facebook actiever gebruiken en blijft bereikbaar via de andere klantenservicemogelijkheden. Toen het bedrijf Twitter ging gebruiken, zag de klantenservice het aantal contactmomenten toenemen. Dat wordt ook nu verwacht.

Tip de redactie