Depressieve mensen eten meer chocolade

Laatste update:  27 april 2010 15:18 info

BAARN - Mensen die regelmatig chocolade eten zijn depressiever dan mensen die dit niet doen. Dat hebben experts ontdekt.

Foto:  Gezondheidsnet

Volgens de onderzoekers zijn mensen die minstens een reep per week eten humeuriger dan mensen die alleen zo nu en dan chocolade eten.

Velen geloven dat het eten van chocolade goed is voor het humeur. En dat kan volgens de  onderzoekers van de University of California wel eens waar zijn. Al is er geen wetenschappelijk bewijs voor.

Maar volgens de onderzoekers kan ook niet worden uitgesloten dat chocolade juist de oorzaak is van depressieve gevoelens in plaats van de oplossing ertegen.

Humeur

Aan het onderzoek werkten bijna 1000 volwassenen mee. En wat bleek? Hoe meer chocolade de mannen en vrouwen aten, hoe slechter hun humeur. De mensen die het hoogst scoorden op het hebben van depressieve gevoelens, bleken namelijk de grootste porties chocolade per maand te verorberen.

Volgens de onderzoekers is verder onderzoek nodig om te kunnen concluderen wat de precieze relatie is tussen chocolade en ons humeur.

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:

Eerdere berichten

Wetenschap

Pesticiden mogelijk oorzaak massale sterfte bijen

Gezondheidsnet

 In samenwerking met

Volg NU.nl

Altijd en overal op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Volg NU.nl op sociale media of download een van onze apps.

Bekijk alle opties