Meeroken is ook voor roker zelf schadelijk
| Uitgegeven: | 29 januari 2010 14:19 |
| Laatst gewijzigd: | 29 januari 2010 14:19 |
GENUA - Meeroken is niet alleen schadelijk voor omstanders, maar ook voor de roker zelf. Dat blijkt uit een studie van het Nationale Kanker Onderzoeksinstituut in Italië.
Voorheen werd altijd gedacht dat het schadelijke effect van meeroken voor de roker zelf te verwaarlozen was. Dat hebben medische wetenschapssites vrijdag gemeld.
Door het inademen van de eigen 'tweedehands'-rook, is het opsteken van veertien sigaretten eigenlijk te vergelijken met het roken van 16,6 sigaretten.
Voor het onderzoek is gekeken naar de gezondheid van rokende verkopers in krantenkiosken op straat. Volgens de wetenschappers waren zij de ideale testpersonen, omdat zij in hun eentje in de kiosk staan.
| © ANP |
Overig nieuws
- UMC Utrecht meldt bijwerkingen het vaakst
- Een nieuwe kaak uit paardenbot
- Eén behandelcentrum voor kinderen met kanker
- 'Middelbare school begint te vroeg'
- Tien minuten sporten per dag is genoeg
- Verkeersgeluid slecht voor de nachtrust
- Eicelopbrengst ivf voorspelt zwangerschap
- Speciale aanpak effectief bij chronische rugpijn
- 'Grondiger onderzoek uitzaaiïngen darmkanker'
- Impotentie kan voorbode van hartaanval zijn
- 'Jeugd poetst niet graag elektrisch'
- Info over dikmakers verplicht op voeding
- 'Zuurstoftekort baby's sneller op te sporen'
- Gezond leven blijft moeilijk
- Twee kinderen is beste voor gezondheid
- Beter op gewicht bij matig alcoholgebruik
- RIVM bezorgd over resistente bacteriën
- Boze mensen creatiever dan ontspannen mensen
- Vrouwen aan de pil leven mogelijk langer
- Stamcel maakt huid en repareert wonden
- 'Daling baarmoederhalskanker door thuistest'
- 'Urban Gym' nieuwste fitnesstrend
- Chronische pijn door moeilijke jeugd
- Donorbloed wordt getest op Q-koorts
- Dagelijks een ei is gezond
- Miljoenen voor reuma-onderzoek
- Bejaarde man seksueel actiever dan vrouw
- 'Te veel fruit maakt dik'
- Depressie blijft vaak onbehandeld
- Pijnstillers kunnen gehoor aantasten
- ADHD-medicijn helpt ook sneller te leren
- DNA-test kan beste dieet voorspellen
- 'Steeds meer kijkoperaties'
- 'Diagnose bij kindermishandeling vaak fout'
- 'Diepvriesgroenten voedzamer dan verse groenten'
- Inwendige bestraling geeft minder bijwerking
- Gelukkige mensen praten meer en zinvoller
- Onderzoek naar Q-koorts bij zwangere vrouwen
- 'Dioxine verstoort groei kinderen'
- Methode voor beste bestrijding eierstokkanker
- Vetarm dieet op lange termijn effectiever
- Stroomstootjes effectief tegen migraine
- Een op vijf kinderen ontevreden met zichzelf
- Hooikoortsklachten barsten los
- Ivf-zwangerschap kost 10.250 euro
- Minder kans op botontkalking bij vegetariërs
- Q-koortsonderzoek uitgebreid
- Minimaal vier koffie per dag goed voor hart
- Aids belangrijkste doodsoorzaak jonge vrouwen
- 'Rauwe groente lijkt beroerte te voorkomen'
Best gelezen
Top5 NUwerk.nl
| 1. | DAF Trucks N.V. (1) |
| 2. | Prodrive B.V. (1) |
| 3. | AEGON Nederland N.V. (1) |
| 4. | Heineken (2) |
| 5. | Rijk Zwaan (5) |
| Meer vacatures... |
