'Kinderen van werkende moeders ongezonder'

Laatste update:  29 september 2009 13:04 info

LONDEN - Kinderen van werkende moeders zijn minder gezond dan kinderen van moeders die thuis zijn. Dat blijkt uit recent Brits onderzoek.

Foto:  Gezondheidsnet

Volgens het onderzoek worden kinderen van werkende moeders vaker met de auto naar school gebracht, kijken ze meer dan twee uur per dag televisie en krijgen ze vaker frisdrank te drinken.

Kinderen van parttime werkende moeders bleken meer fruit en groente te eten dan kinderen van fulltime werkende moeders.

Snacks

Toch bleek er geen verband tussen het aantal uren dat de moeders werkten en de hoeveelheid beweging en snacks en snoep die de kinderen kregen.

Volgens een van de onderzoekers, professor Catherine Law, moeten de resultaten van het onderzoek dan ook niet verkeerd begrepen worden en suggereren ze niet dat moeders niet zouden moeten werken.

Gezonder

Zij stelt dan ook: "De resultaten van het onderzoek maken duidelijk dat er een beleid en programma's nodig zijn om ouders te helpen een gezonde leefomgeving voor hun kinderen te creëren."

Het onderzoek, onder meer dan 12.000 Britse kinderen van vijf jaar, is gepubliceerd in the Journal of Epidemiology and Community Health.

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:

Eerdere berichten

Gezondheidsnet

 In samenwerking met

Advertentie

De scholen zijn weer begonnen, en dat betekent ook meer kans op allerlei bacteriën en virussen. Lees op de Gezond op School-NUbijlage hoe je je kind kunt beschermen.

Lees meer