Hoger libido door rode wijn
| Uitgegeven: | 28 juli 2009 16:52 |
| Laatst gewijzigd: | 28 juli 2009 16:52 |
FLORENCE - Dagelijks twee glazen rode wijn drinken blijkt goed te zijn voor het libido van vrouwen.
Dit hebben Italiaanse wetenschappers van de Universiteit van Florence ontdekt.
Voor het onderzoek werden 800 vrouwen onderverdeeld in drie groepen. De eerste groep bestond uit vrouwen die dagelijks één of twee glazen rode wijn dronken. De tweede groep dronk minder dan één glas per dag. En de laatste groep nam nooit alcohol. Geen van de vrouwen had seksuele problemen.
Alle vrouwen vulden een vragenlijst in, de Female Sexual Function Index. Die wordt gebruikt door artsen om de seksuele gezondheid van vrouwen te beoordelen. Daarin worden negentien vragen gesteld en kunnen de vrouwen scores tussen twee en 36 behalen. Hoe hoger hun score, hoe beter hun seksuele functioneren.
De vrouwen die dagelijks rode wijn dronken scoorden gemiddeld 27,3 punten. De vrouwen die minder vaak dronken scoorden 25,9 punten en de geheelonthouders 24,4.
Het heilzame effect van rode wijn zou te verklaren zijn door de antioxidanten in rode wijn. Die hebben een positieve invloed op de bloeddoorstroming in het lichaam. Die betere bloeddoorstroming zou leiden tot een hoger libido.
Overig nieuws
- Een kijkje in de operatiekamer
- VWA vreest nieuwe hepatitis A-uitbraak
- Ook kruidnagel is een superfood
- UMC Utrecht meldt bijwerkingen het vaakst
- Een nieuwe kaak uit paardenbot
- Eén behandelcentrum voor kinderen met kanker
- 'Middelbare school begint te vroeg'
- Tien minuten sporten per dag is genoeg
- Verkeersgeluid slecht voor de nachtrust
- Eicelopbrengst ivf voorspelt zwangerschap
- Speciale aanpak effectief bij chronische rugpijn
- 'Grondiger onderzoek uitzaaiïngen darmkanker'
- Impotentie kan voorbode van hartaanval zijn
- 'Jeugd poetst niet graag elektrisch'
- Info over dikmakers verplicht op voeding
- 'Zuurstoftekort baby's sneller op te sporen'
- Gezond leven blijft moeilijk
- Twee kinderen is beste voor gezondheid
- Beter op gewicht bij matig alcoholgebruik
- RIVM bezorgd over resistente bacteriën
- Boze mensen creatiever dan ontspannen mensen
- Vrouwen aan de pil leven mogelijk langer
- Stamcel maakt huid en repareert wonden
- 'Daling baarmoederhalskanker door thuistest'
- 'Urban Gym' nieuwste fitnesstrend
- Chronische pijn door moeilijke jeugd
- Donorbloed wordt getest op Q-koorts
- Dagelijks een ei is gezond
- Miljoenen voor reuma-onderzoek
- Bejaarde man seksueel actiever dan vrouw
- 'Te veel fruit maakt dik'
- Depressie blijft vaak onbehandeld
- Pijnstillers kunnen gehoor aantasten
- ADHD-medicijn helpt ook sneller te leren
- DNA-test kan beste dieet voorspellen
- 'Steeds meer kijkoperaties'
- 'Diagnose bij kindermishandeling vaak fout'
- 'Diepvriesgroenten voedzamer dan verse groenten'
- Inwendige bestraling geeft minder bijwerking
- Gelukkige mensen praten meer en zinvoller
- Onderzoek naar Q-koorts bij zwangere vrouwen
- 'Dioxine verstoort groei kinderen'
- Methode voor beste bestrijding eierstokkanker
- Vetarm dieet op lange termijn effectiever
- Stroomstootjes effectief tegen migraine
- Een op vijf kinderen ontevreden met zichzelf
- Hooikoortsklachten barsten los
- Ivf-zwangerschap kost 10.250 euro
- Minder kans op botontkalking bij vegetariërs
- Q-koortsonderzoek uitgebreid
Best gelezen
| 1. |
Een kijkje in de o |
| 2. | Ook kruidnagel is een superfood |
| 3. | Tien minuten sporten per dag is genoeg |
| 4. | VWA vreest nieuwe hepatitis A-uitbraak |
| 5. | 'Middelbare school begint te vroeg' |
Top5 NUwerk.nl
| 1. | Recore Systems (2) |
| 2. | Cauberg Huygen (1) |
| 3. | Sanoma Digital (1) |
| 4. | Heineken (2) |
| 5. | DAF Trucks N.V. (1) |
| Meer vacatures... |
