Pinda's eten tegen pinda-allergie

Laatste update:  17 november 2008 11:42 info

Kinderen al op jonge leeftijd blootstellen aan pinda's, kan een pinda-allergie mogelijk voorkomen. Zo blijkt uit een studie onder 8600 Joodse kinderen in Engeland en Israël.

De resultaten van dit onderzoek werden vergeleken met data over pindaconsumptie van kinderen tussen de 4 en 24 maanden.

Het totaal aantal gevallen van een pinda-allergie bij de Engelse kinderen was 1,85 procent en bij de Israëlische 0,17 procent. 69 procent van de Israëlische kinderen at met 9 maanden al producten met daarin pinda's. Dit was bij Engelse kinderen maar 10 procent.  

Experts zeggen dat de resultaten van het onderzoek niet toereikend zijn om recente waarschuwingen te weerleggen. Ouders moeten hun kinderen zo laat mogelijk blootstellen aan pinda's. Vanaf drie jaar is een veilige leeftijd, zeggen zij.

De studie is gepubliceerd in het novembernummer van The Journal of Allergy and Clinical Immunology.

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:

Eerdere berichten

Eerder

Gezondheidsnet

 In samenwerking met

Advertentie

De scholen zijn weer begonnen, en dat betekent ook meer kans op allerlei bacteriën en virussen. Lees op de Gezond op School-NUbijlage hoe je je kind kunt beschermen.

Lees meer