MediaMarkt op de vingers getikt om verkoop Grand Prix-reizen

MediaMarkt is op de vingers getikt door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De winkelketen heeft de verkoop van de zogeheten Grand Prix-reizen na de opmerkingen aangepast. 

Dit meldt de ACM woensdag. De toezichthouder had klachten ontvangen over de reizen. 

MediaMarkt maakt nu duidelijk wie de reis organiseert en vermeldt de prijzen transparanter. Ook biedt het bedrijf dat de reizen organiseert nu de wettelijk verplichte garantieregeling voor pakketreizen.

Bovendien zijn de creditcardkosten afgeschaft zoals vereist. Consumenten die te veel creditcardkosten hadden betaald, hebben deze teruggekregen.

"De regels die consumenten beschermen zijn er niet voor niets", zegt directeur consumenten van de ACM, Bernadette van Buchem.

"Het is belangrijk dat bij verkoop van reisproducten de regels worden nageleefd. Door deze snelle actie hebben we verdere schade voor consumenten voorkomen."

Lees meer over:
Tip de redactie