Nederlandse Energie Maatschappij compenseert voor te weinig korting

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) gaat klanten compenseren die in het verleden te weinig korting hebben ontvangen op hun energiecontract. Dat heeft de energieleverancier toegezegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Het betreft bedragen tot enkele tientallen euro’s per klant. Volgens de ACM gaat het in totaal om een ''aanzienlijk bedrag'', maar precieze getallen kan de toezichthouder niet noemen.

In 2012 en 2013 verkocht NLE consumenten een product met een zogeheten Vaste Klanten Korting op de energietarieven.

Deze korting werd beloofd voor een volledig jaar levering, maar in de praktijk werd de korting uitgekeerd op basis van de eerste jaarnota die de consument ontving. Klanten die hun meterstanden doorgaven voordat zij een volledig jaar energie hadden afgenomen, liepen hiermee een deel van de korting mis.

NLE heeft ACM gemeld dat de fout onbedoeld is gemaakt. Het bedrijf zal de consumenten de komende drie maanden alsnog de korting uitbetalen die zij destijds zijn misgelopen.

Makelaars

Makelaars
Achtergrond: De macht van de makelaar op een oververhitte woningmarkt.

Klantgegevens

Klantgegevens
Wat je moet weten over het delen van klantgegevens door banken.

Portemonnee

Portemonnee
Wat verandert er in 2017 voor je persoonlijke financiën?
Tip de redactie