'Nieuwe supermarktoorlog zorgt voor lagere prijzen'

Jumbo en Albert Heijn zijn sinds twee weken in een nieuwe supermarktoorlog verwikkeld. Beide winkelketens strijden om de consument door hun prijzen te verlagen.

Dat stellen experts in het Algemeen Dagblad maandag.

De afgelopen week zijn honderden producten in prijs verlaagd. Ook andere supermarkten zouden zich bij de strijd hebben aangesloten.

"Jumbo is de frontale aanval begonnen nog vóór de ombouw van de C1000-winkels naar de Jumboformule klaar is,'' zegt retailkenner Paul Moers in de ochtendkrant.

De supermarkten proberen de consument voor zich te winnen door elkaars prijzen in paginagrote advertenties met elkaar te vergelijken.     

Eind september 2013, begon Albert Heijn voor het laatst een prijzenoorlog. Toen had het bedrijf naar eigen zeggen steeds meer last krijg van de Duitse prijsvechter Lidl. Er werd toen ook gesuggereerd dat moederbedrijf Ahold uitdager Jumbo, dat toen net een aantal dure overnames had gedaan, een tik wil uitdelen.

Tip de redactie